Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ett vinnande nyårslöfte

Publicerad: 29 april 2015, 10:19

Lögner är vinnande i bland.

För de flesta av oss brukar nyårslöften sällan vara vinnande. Men för Åkestam Holst och Pressbyrån är det annorlunda. De vinner Guldägg i kategorin Tidningsannonsering.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Pressbyråns nyårslöfte löd: "Aldrig mer reklam för onyttiga saker" där de hävdade att de aldrig mer skulle göra reklam för glass, bullar, godis, korv och andra godsaker.

Två veckor efter den första annonsen syntes skrev Pressbyrån på Facebook: "En liten bulle kan väl inte skada?" Nyårslöften är som vanligt till för att brytas och kanske just därför gav fem annonser på temat ett Guldägg till Pressbyrån.

Silverägg i Tidningsannonsering går till "Goda nyheter Telia" av Forsman & Bodenfors och Tele2 Business och "Vissa frågor har inga enkla svar" som gjorts av Bris och Garbergs.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.