Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eufori i Libresses kampanj för rosa biljetter

Publicerad: 4 april 2013, 09:39

Libresses film visar vild glädje.

Foto: Skärmdump.

Libresse går ut i nordisk kampanj med gömda "Pink Tickets" i sina förpackningar. Här är reklamfilmen som McCann-byrån Momentum ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

LibresseMomentum

Nu i vår gör Libresse en kampanj som har inspirerats av Willy Wonkas "The golden ticket" i Kalle och chokladfabriken. Bolaget gömmer ett antal "Pink tickets" i sina förpackningar. De som hittar en sådan har chansen att vinna en resa till New York. Dessutom kommer ett antal digitala biljetter att gömmas på olika platser. Momentum har där tagit hjälp av digitalbyrån Creuna.  

– Vi har inte bara har gömt Pink Tickets i Libresse förpackningar i butik utan att vi dessutom har gömt ett gäng rosa biljetter digitalt. På så vis hoppas vi få en större spridning och att ännu fler deltar i jakten, säger Annsofie Antoncic, AD på Momentum i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen (som kan ses nedan) är gjord i samarbete med Jesper Ericstam på Social Club. Kampanjen kommer att gå i samtliga nordiska länder.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

LibresseMomentum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.