Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Eurocard i ny varumärkeskampanj

Publicerad: 17 Oktober 2016, 09:09

Ehrenstråhle DDB ligger bakom konceptet som kommer att synas i hela Norden.


Ämnen i artikeln:

Ehrenstråhle DDBReklamfilm

Eurocard har en stark position inom reserelaterade betalningar. Men nu vill de positionera sig som en betallösning för alla typer av köp. Det nya kommunikationskonceptet som kommer att gå samtliga nordiska marknader har budskapet "Smart. Oavsett små eller stora köp".
– Plastkortet som sådant kommer självfallet att försvinna med tiden, men det som ofta glöms bort är att merparten av lösningarna även imorgon kommer att bygga på en infrastruktur som gör att användaren kan genomföra sitt köp och här har korten, och den infrastrukturen som dessa vilar på, en viktig roll att spela, säger Stefan Söderberg, marknadschef på Eurocard i en kommentar.

Kampanjen kommer att gå brett, med fokus på TV, utomhus och digitalt. Parallellt har de tagit fram en ny grafisk profil och sajt.

Byrån som anlitats är Ehrenstråhle DDB.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Ehrenstråhle DDBReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.