Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eurocard nylanserar internet inför julen

Publicerad: 4 december 2013, 10:45

En av Eurosize-ytorna som blir skyltfönster

I väntan på julafton rullar Eurocard ut en ny nordisk reklamkampanj. Här man vill inspirera svenskarna till att handla tryggt på nätet. I kampanjen presenteras internet som "Världens största varuhus" och förvandlar Eurosize-ytor till skyltfönster.


Ämnen i artikeln:

DDBDDB Stockholm

Eurosizeytorna fylls med riktiga produkter från nätbutiker över hela världen i kampanjen.  

– Förutom att förstås inspirera och underlätta för folk att hitta annorlunda julklappar att överraska med under granen, vill vi påminna om hur enkelt och tryggt det är att handla med Eurocard online. Att handla på nätet är ju naturligtvis inget nytt i sig, varför vi med glimten i ögat paketerat internet som något "nytt" – ett oändligt stort varuhus med mängder av möjligheter att shoppa ifrån, säger Niklas Jernevad, Marketing Communication Manager på Eurocard i ett pressmeddelande.

I utomhuskampanjen, signerad DDB Stockholm, lyfts "Varuhuset Internet" ut på stan där folk rör sig under julhandeln. Varje Eurosize-tavla blir följaktligen ett av varuhusens egna skyltfönster, där man genom en "titthålskänsla" kan inspireras av riktiga, fysiska produkter från online-butiker från hela världen.

Kampanjen går även print och online, där man på landningssidan för kampanjen kan klicka på de olika produkterna och länkas vidare till den aktuella online-butiken, inspireras och näthandla. Kampanjen går parallellt i Sverige, Norge och Danmark.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DDBDDB Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.