Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eurocard till DDB

Publicerad: 14 januari 2013, 09:52

Eurocard väljer DDB Stockholm som reklambyråpartner i Norden. Detta efter pitch med flera namnkunniga byråer.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmSWE

Eurocards pitch som nu är avgjord pågick under hösten med ett flertal inblandade byråer. Nu står det klart att DDB Stockholm vinner uppdraget som huvudbyrå med stöd av kontoren i Oslo och Köpenhamn. Eurocards förra huvudbyrå var SWE.
– Vi sökte en byrå som resurs- och erfarenhetsmässigt kunde matcha våra nordiska behov på både strategisk och taktisk nivå och dessutom i nära samarbete med våra övriga marknadsleverantörer. Med DDB Stockholm fann vi rätt partner, säger Stefan Söderberg, head of marketing på Eurocard i en kommentar.  

Avtalet är nordiskt och innefattar både den strategiska och den taktiska kommunikationen. På DDB Stockholm gläds de över att ha tagit hem uppdraget tillsammans med sina två systerbyråer. Precis som många andra bolag ser Eurocard stora förtjänster med att samordna och integrera marknadsföringen på samtliga nordiska marknader, istället för att köra land för land.  
– Vi är oerhört stolta och glada över förtroendet och få förmånen att arbeta med Eurocard. Kortmarknaden står inför många strategiska utmaningar under de kommande åren, med nya betallösningar och aktörer. I denna verklighet får kommunikationen en allt viktigare roll, inte minst den digitala biten, kommenterar David Sandström, vd på DDB Stockholm.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmSWE

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.