Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eurojackpot räknar på Berghs-elever

Publicerad: 8 oktober 2014, 07:54

Eurojackpot ger räkneexempel på vad högsta vinsten skulle räcka till. I ett exempel skulle vinnaren kunna bjuda alla Berghselever på frigörande danshelger i 51 år. Reklambyrån King ligger bakom utomhuskampanjen.


Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelEurojackpot

Kings utomhuskampanj för Svenska Spel består av 40 motiv med räkneexempel på vad en jackpot på 900 miljoner skulle räcka till. Kampanjen kommer gå i hela storstockholm.

– Faller Jackpoten ut är det ofattbart mycket pengar. I den nya utomhuskampanjen gör vi detta fattbart genom unika räkneexempel som kittlar fantasin. Exemplen anknyter till platserna, tidpunkterna på dygnet och människorna i anslutning till de digitala reklamytorna, berättar Lotta Westerberg, Kommunikationsansvarig för Eurojackpot på Svenska Spel, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Kund - Lotta Westerberg Eurojackpot, Svenska Spel
Reklambyrå - King  
Copywriter - Hedvig Hagwall Bruckner
Art Director - Lotta Ågerup
Junior Art Director - Emelie Jinhee Johnsson
Junior Art Director - Linnéa Gardefjord
Grafisk formgivare - Calle Cassel och Olof Rogbrant
Projektledare - Peter Preisler
Produktionsledare - Reenu Chawla-Wallin
Produktionsbolag - Svenska Spel Inhousebyrå och Stopp

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelEurojackpot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.