Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Eurojackpot skildrar vardagen i ny kampanj

Publicerad: 8 Maj 2018, 13:06

Eurojackpot vill visa på jobbiga vardagshändelser i ny kampanj.

Foto: Bild från reklamfilmen via Youtube

Eurojackpot: "Vi vill tala om vinsten bortom vinsten. Det människor drömmer om på riktigt handlar snarare om att slippa laga mat."


Ämnen i artikeln:

KingGiants & ToysSara HaagEurojackpotReklamHedvig Hagwall Bruckner

I samarbete med King lanserar nu Eurojackpot en kampanj där reklamfilmerna ska illustrera vardagshändelser. Anledningen är för att flytta fokus från blänkande sportbilar och istället fokusera på det som man slipper göra vid en vinst.

– Vi vill tala om vinsten bortom vinsten. Det människor drömmer om på riktigt handlar snarare om att slippa laga mat, att få sova riktigt skönt, inte behöva stressa till bussen eller att ha mer tid för varandra, säger Lotta Westerberg kommunikationsansvarig för Eurojackpot på Svenska Spel, i ett pressmeddelande.

Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter King, tror att de flesta kan känna igen sig i viljan av att vara fri och tror därför det är passar in bra i Eurojackpots kampanj.

– Vi har valt att fokusera på det människor faktiskt drömmer om och det handlar betydligt oftare om att vara fri än att vara rik. Den nya lyxen handlar om att kunna välja bort det man inte vill ha i sitt liv, säger hon i en kommentar.

Arbetsgrupp

Svenska Spel
Charlotte Burlin, marknadsansvarig nummerspel och lotter
Lotta Westerberg, kommunikationsansvarig Eurojackpot

King
Sunit Mehrotra, kundansvarig
Frank Hollingworth, creative director
Peter Preisler, projektledare
Anna Sjöberg, produktionsledare
Emelie Jinhee Johnsson, art director
Linnéa Gardefjord, art director
Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter
Calle Cassel, grafisk formgivare
Linnéa Svanbro, studio manager

Giants & Toys
Sara Haag, regissör
Calle Isberg, exekutiv producent
Frida Heder, producent
Johan Palm, DOP
Peter Wendin, klippning
Olle Peterson (Tint), online
Oskar Larsson (Tint), grade
Frederik Lantz (Redpipe), ljudläggning
Markus Ahlm, byråproducent

Den nya reklamfilmen går att se här och är den första i kampanjen:

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.