Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Eurosize rätt för Pocket Shop

Publicerad: 23 April 2009, 12:30

Pocketshop släpper en ny kampanj på eurosize. – Det här mediet har visat sig fungera väldigt bra för oss, säger Emma Danielsson, marknadsförare på Pocket Shop.


Ämnen i artikeln:

Abby NormPocket Shop

Den senaste kampanjen från Abby Norm

Pocket Shop har jobbat med reklambyrån Abby Norm sedan 2007. Det är bokkedjans enda byrå. De samarbetar inte med någon mediebyrå och inte med någon pr-byrå.

Förra året testade Pocket Shop för första gången att göra större kampanjer på eurosize inför släppet av en specifik bok. Det har visat sig vara en lyckad satsning.

– Kampanjen för boken Midvinterblod våren 2008 var den första där vi testade att gå på eurosize. Sedan dess har vi kört cirka fem stycken liknande kampanjer. Det har visat sig vara väldigt lyckat. Vi har varit väldigt nöjda med den respons vi fått, säger Emma Danielsson.

På vilket sätt har det gått bra?
– I vanliga fall säljer vi väldigt brett, väldigt många olika titlar. I samband med kampanjen har vi märkt av en rejäl försäljningsökning på just den titel som vi kör reklam för i de butiker som ligger nära eurosizetavlorna.

Hur mycket lägger ni på de här kampanjerna?
– Jag vill inte säga någon summa men en stor del av vår budget går till det här. Vi skippar numera smågrejerna till förmån för de större, det vill säga kampanjerna på eurosize.

Den nya kampanjen är för boken ”Nattfåk” av Johan Theorin. Abby Norms förra kampanj för Pocket Shop var för boken Myrrha. Då fokuserade byrån på kedjor. Denna gång är det vatten som ska lyfta försäljningen.

Kampanjen går på eurosize i Stockholm, Göteborg och Uppsala samt i Pocket Shops butiker.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Abby NormPocket Shop

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.