Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eurovision Song Contest väljer Happy F&B

Publicerad: 31 oktober 2012, 11:19

Looren efter Eurovision-vinsten.

Foto: Thomas Hanses/EBU.

Resumé kan avslöja att SVT väljer Happy Forsman & Bodenfors som sin designbyrå för Eurovision Song Contest i Malmö nästa år.


Ämnen i artikeln:

Eurovision Song Contest

Efter Loreens fantastiska vinst i årets Eurovision Song Contest är det  Sverige och Malmö som står värdar för tävlingen nästa år. En tävling som  ses av flera 100 miljoner människor världen över.

Nu kan Resumé avslöja att SVT väljer Happy Forsman & Bodenfors som  sin designbyrå för det prestigefyllda uppdraget att ta fram en grafisk  plattform för nästa års tävling.

– De har hittat ett spännande uttryck för vår grundidé. De har visat en  jättebra förståelse för vad vi vill åstadkomma, vad våra kärnvärden är  och har hittat ett spännande att visualisera dem på, säger Eurovision  Song Contests exekutiva producent, Martin Österdahl, till Resumé.

– Happy F&B är en dokumenterat bra byrå och enligt oss en av  Sveriges mest kreativa byråer. Vi har tillsammans med dem försökt hitta  ett helt unikt uttryck som inte liknar något annat i tävlingens 50-åriga  historia.

Vad är det ni vill kommunicera?
– Vi vill ta till vara på den fantastiska rikedom av kulturella uttryck  som finns i den här tävlingen. Vi vill använda Eurovision för att säga  att vi alla är lika mycket värda och även hitta ett sätt att beröra som  lever kvar även utanför tävlingen.

Vad blir Happy F&B:s uppdrag?
– Att etablera en grafisk plattform för all vår kommunikation. Den  kommer att finnas med i allt från trycksaker till biljetter till vepor  över hela Malmö. Det kommer så klart även speglas i själva programmet.

När får vi se de första glimtarna av arbetet?
– Vi hoppas inom kort. Jag har inget klart datum, men vi arbetar med full fart med att ta fram allt.

Upphandlingen har skett genom lagen om offentlig upphandling och Martin  Österdahls kommentar för tillfället kring vilka byråer som har deltagit är att det har  varit ett "stort intresse" och ett "gott urval".

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Eurovision Song Contest

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.