Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eva Longoria blir talesperson för Magnum

Publicerad: 8 april 2008, 14:59

Det är inte första gången Eva Longoria figurerar i en kampanj för Magnum. Redan 2007 gjorde Desperate Housewives-stjärnan en reklamfilm för glassen men den kampanjen kom aldrig till Sverige. Nu blir hon talesperson för Magnum på stora delar av den europeiska marknaden under hela 2008.


Eva Longoria signades av vårt globala team i Rom och kampanjen är gjort av McCann Milano. Kampanjen kommer att synas på en hel del marknader i Europa men vi jobbar med olika produkter och därmed blir del en del variationer på vad som kommer att synas i de olika länderna. Vi kommer bland annat köra en internetkampanj gjord av Peoplegroup i Danmark som endast kommer att synas i norden, säger David Scholander, produktchef på Unilever Sverige.

Varför är Eva Longoria rätt för Magnum?
– Det var primärt hennes mexikanska ursprung som vi har fastnade för. Sedan är hon också en väldigt bra talesperson för varumärket. Magnum är väldigt exklusivt och har positionerat sig kring det och den höga kvalitén på chokladen. Eva Longoria känns som en väldigt bra match, säger David Scholander.

Kampanjen är dock inte helt klar än. Anpassningen till den svenska marknaden görs just nu av McCann Malmö. Kampanjen består av både film, print, utomhus, pr och webb.
– Vi bygger nu närvaro med hjälp av tv under en längre period. Sedan kommer en internetkampanj under april och maj sedan blir det utomhus i juni, säger David Scholander.

Allt kampanjmaterial spelades in och fotograferades i januari.
– Eva blir nu en frontfigur för våra produkter under hela 2008. Hon kommer bland annat lyfta fram Magnum Mayan Mystica som har sitt ursprung i mayakulturens sätt att tillverka choklad. Kopplingen mellan både Eva Longorias och glassens mexikanska ursprung blev intressant, säger David Scholander.

Unilever/Magnum

Byrå: McCann Milano
Svensk byrå: McCann Malmö
Arbetsgrupp, Milano/Malmö: Cecilia Hansen projektledare, Roxanne Bianco cd, Emma Andersson produktionsledare, Edoardo Alista ad, Paolo Maccarini copy
Webb: Peoplegroup Danmark
Mediabyrå: Mindshare
Pr-byrå: Bindefeld

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.