Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Expert satsar på udda karaktärer

Publicerad: 27 juni 2012, 12:46

Hemelektronikkedjan Expert går upp med tre nya filmer från och onsdag denna vecka och framåt. Filmerna är McCann-signerade. Fokus ligger på att använda udda karaktärer för att visa på Experts expertis.


Expert byter reklamfilmskoncept och satsar på tre varumärkesbyggande  filmer där fokus ligger på mötet mellan en krävande kund och en kunnig  Expert-säljare.

McCann Stockholm, som ligger bakom filmerna, har gjort kunderna extra udda och skruvade för att det hela ska sticka ut.

I den första filmen, som går upp den 27 juni, är kundens karaktär en varulv som har problem med röda ögon vid fotografering.

Men även om konceptet är nytt plockar Expert upp sin payoff – Vi är vad vi heter:
–  Många kunder minns den och därför har vi bestämt oss för att börja  använda den i reklamen igen. Vi, som alla andra kedjor, visar gärna att  vi är billigast, men nu ska vi också börja prata om vad som gör oss  unika - service och kunskap i TV-reklamen, säger Lars Jungerth marknadschef på Expert i en kommentar.

De övriga filmerna rullas  ut under hösten och parallellt med detta sänder Expert även kortare  filmer kring vilket utbud som man erbjuder:
– Vi skall påminna kunderna om vad som särskiljer oss från alla andra, säger Lars Jungerth i en kommentar.

Arbetsgrupp McCann Stockholm
Projektledare: Anders Skagerfält
Art Director: Mitte Blomqvist
Copywriter: Max Piltz
Original: Carl Cassel, Petra Nilsson
Produktionsledare: Rickard Allstrin
Planner: Johan Rynell
Filmbolag: Hobbyfilm
Regissör: Oskar Bård
Producent: Erik Liss

Efterproduktion varumärkesbyggande filmer:
Redrum Post AB

Efterproduktion utbudsfilmer:
Outpost FX AB

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.