Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Explosionsartat intresse för Inhouse

Publicerad: 28 januari 2013, 16:34

Joakim Rutgersson, Arkitektkopia

Inhouse, tävlingen där inhouseproducerad reklam belönas, genomförs för tredje året i rad. Intresset ökar kraftigt. Till Inhouse2103 har hela 200 tävlingsbidrag lämnats in jämfört med 130 bidrag förra året.


Tävlingen arrangeras av Arkitektkopia i samarbete med Resumé.

- Vi har märkt ett successivt ökat intresse för varje nytt år med tävlingen, men den här ökningen är oväntat stor. Jag tror att en tävling behöver lite tid på sig för att bli etablerad. Nu har vi genomfört två mycket lyckade tävlingar och ryktet sprider sig förstås, säger Joakim Rutgersson.

Bland de företag som lämnat in bidrag kan nämnas Ving, MQ, Gröna Lund, ICA, Swedbank, Cloetta, SVT, Coop, If, Åhléns, Svenska Spel och AMF.

På torsdag meddelas vilka bidrag som nomineras till finalen på Berns den 20 februari.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.