Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Expressen erbjuder Facebooks nya annonstjänst

Publicerad: 11 April 2016, 08:39

Alexander Lydecker, annonsdirektör Expressen.

Foto: Jonas Eltes

Expressen Studio lanserar nu Facebooks nya annonserbjudande för branded content.


Ämnen i artikeln:

FacebookAlexander LydeckerAnnonserExpressenAnnons

I fredags meddelade Facebook att it-jätten uppdaterar sin branded content-policy, vilket gör det möjligt för bland annat medier att publicera innehåll på ett nytt sätt. Nu kan branded content-poster presenteras i samarbete med annonsörer eller sponsorer, som blir delavsändare till innehållet i Facebooks nyhetsflöde.

Med den nya annonstjänsten följer en regel som innebär att alla företag måste märka upp inlägget med taggar för att användarna ska veta att det är en annons.

Expressen kommer nu att erbjuda sina kunder att nå publiken på detta sätt.

– Expressen Studio kommer att erbjuda kommersiella partners den nya tjänsten från Facebook, vi vill vara en innovativ medieaktör som hela tiden förbättrar annonsörernas möjligheter att kommunicera med Expressens stora publik, säger Expressens annonsdirektör Alexander Lydecker i en kommentar.

Facebook menar att den nya annonstjänsten ska introducera mer transparens för företag och varumärken och få dem att bättre förstå hur deras marknadsföringsinitiativ presterar på Facebook.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.