tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Expressen erbjuder Facebooks nya annonstjänst

Publicerad: 11 april 2016, 08:39

Alexander Lydecker, annonsdirektör Expressen.

Foto: Jonas Eltes

Expressen Studio lanserar nu Facebooks nya annonserbjudande för branded content.

Ämnen i artikeln:

FacebookAlexander LydeckerExpressenAnnons

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


I fredags meddelade Facebook att it-jätten uppdaterar sin branded content-policy, vilket gör det möjligt för bland annat medier att publicera innehåll på ett nytt sätt. Nu kan branded content-poster presenteras i samarbete med annonsörer eller sponsorer, som blir delavsändare till innehållet i Facebooks nyhetsflöde.

Med den nya annonstjänsten följer en regel som innebär att alla företag måste märka upp inlägget med taggar för att användarna ska veta att det är en annons.

Expressen kommer nu att erbjuda sina kunder att nå publiken på detta sätt.

– Expressen Studio kommer att erbjuda kommersiella partners den nya tjänsten från Facebook, vi vill vara en innovativ medieaktör som hela tiden förbättrar annonsörernas möjligheter att kommunicera med Expressens stora publik, säger Expressens annonsdirektör Alexander Lydecker i en kommentar.

Facebook menar att den nya annonstjänsten ska introducera mer transparens för företag och varumärken och få dem att bättre förstå hur deras marknadsföringsinitiativ presterar på Facebook.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev