Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Expressfart hos Lowe Brindfors

Publicerad: 13 Januari 2012, 14:53

Lowe Brindfors har startat upp en produktionsenhet för snabba jobb – Lowe Xpress.

Lowe Brindfors har i det tysta startat upp en enhet för snabba produktioner – Lowe Xpress. Kunder som Telenor, Bredbandsbolaget och Ericsson använder redan enheten: – Vi tror att vi är unika i branschen med detta, säger Anna Lundh, chef för Lowe Xpress.


Ämnen i artikeln:

EricssonLowe BrindforsTelenorBredbandsbolaget

Den nya enheten startade upp under hösten och har idag åtta anställda.

Planen är att plocka in fler medarbetare så snart som möjligt.

Hur många vill man dock Anna Lundh låta vara osagt. Detsamma gäller enhetens omsättning.

–  Vi såg en stor efterfrågan från våra befintliga kunder kring snabba  leveranser, kostnadseffektivitet och kvalitet och vi märker att kunderna  gillar det här sättet att jobba, säger Anna Lundh.

Enligt henne ser kunderna en stor fördel i att komma närmare sin huvudbyrå.

Kunderna  sparar också tid genom att man slipper briefa sin egen  produktionsavdelning eller någon annan produktionsbyrå om vad som  gäller.

Men även om namnet Xpress antyder att det måste gå snabbt är kraven högt ställda:

– Kvaliteten måste ligga i paritet med det du får hos övriga Lowe Brindfors, säger Anna Lundh.

Lowe Brindfors har idag cirka 100 medarbetare, varav åtta personer jobbar inom Lowe Xpress.

Ett  grundläggande villkor för alla jobb som enheten utför är att det rör  uppdrag där det redan finns en utvecklad kommunikationsstrategi.

Enhetens jobb rör alltifrån annonser, broschyrer och inbjudningar till kataloger, butiksmaterial och Powerpoint-presentationer.

Lowe Xpress erbjuder även minuttaxa. Det vill säga man avrundar inte åt endera hållet när det gäller timarvodet.

Byråvalskonsulten  Gunilla Bergh Bidemar menar att kunderna har blivit allt bättre på att  ställa krav på affärsnytta. Har kunderna blivit bättre kravställare?

– Jo, så kan det nog vara, säger Anna Lundh.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.