Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

EY, så kommunicerar de namnbytet

Publicerad: 20 augusti 2013, 08:04

Annonsen.

Resumé har tidigare berättat att revisionsjätten Ernst & Young har ändrat namn till EY – något som roat flera medarbetare. Nu kommunicerar bolaget namnbytet med annonser.


I våras överhörde Resumé en konversation mellan två Ernst & Yong-medarbetare på bussen. De pratade om bolagets nya namn EY:

– Det är så lustigt i växeln. De klarar inte riktigt att säga det nya namnet, utan de säger EEEYY (skratt).

Ulrika Wass, nordisk marknads- och kommunikationschef, förklarar namnbytet.

–  Vi har förkortat vårt namn till EY för att skapa enhetlighet runt om i  världen.

Bolaget har också bytt logotype för att spegla sitt nya namn. EY ändrar också sin tagline ”Quality in everything we do” till ”Building a better working world”.

Namnbytet kommuniceras i dag i en helsidesannons i DI.

Texten kommer från EYs globala byrå The Assembly i samarbete med Brand Pye. Men utformningen av annonsen, som ser ut som en syntest-tavla har tagits fram av den svenska inhouse-byrån och Instagramkampanjen är framtagen av SMR.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.