Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

F&B – "Årets byrå"

Publicerad: 22 Oktober 2013, 09:21

"Faktum Hotels" blev prisad under Cresta Awards

Forsman & Bodenfors blev"Agency of the Year" under Cresta Awards i New York. Deras koncept "Faktum Hotels" blev samtidigt det mest prisade svenska bidraget i tävlingen.


Ämnen i artikeln:

FaktumCresta AwardsForsman & Bodenfors

Vinnarna i Cresta Awards 21:a upplaga presenterades i New York under gårdagen. Mest framgångsrika i tävlingen blev Forsman & Bodenfors. Med 33 poäng toppar byrån årets Cresta-ranking.

Kampanjen Faktum Hotels, som ger sken av att vara en lyxsajt för designhotell men som vid en närmare anblick visar sovplatser under broar, i järnvägsvagnar och rivningskåkar utom i Göteborg, blev mest prisad. Kampanjen för gatutidningen Faktum vann Grand Prix i "interactive" och guld i designkategorin.

Family Business fortsätter sitt segertåg for Absolute Vodka. Kampanjen "Absolute unique" tog hem Grand Prix i design.

Svenska vinnare i Cresta Awards 2013

Grand Prix
Interactive
Forsman & Bodenfors/Faktum

Design
Family Business/Absolute

Guld

Design
Forsman & Bodenfors/Faktum
PR
DDB/Försvarsmakten

Silver
Design
Bold/The Shirt Factory

Interactive
Forsman & Bodenfors *2 /E-ON och Sveriges Radio

Brons
Print
King/Triss

PR
Ester/Stockholm Country Aids Prevention

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.