Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B blötlägger Tele2-chefer om nätet sviker

Publicerad: 12 oktober 2009, 09:20

Årets jobbigaste test!  Det är titeln på F&B:s nya kampanj för Tele2. Ett tv-team ska via mobilt bredband under en vecka livesända fem personers arbetsliv. Går nätet ned under tiden– hamnar någon ur Tele2:s ledning i plurret.


Ämnen i artikeln:

Tele2Forsman & Bodenfors

Ett test med ledningen som högsta insats.Telekomjätten Tele2 spelar högt.
Under en vecka ska ett tv-team via mobilt internet följa fem personer som är yrkesverksamma som hockeytränare, en taxichaufför, en veterinär, en standup-komiker och nyhetsfotograf.
Reporter Olle Garp rapporterar live till Tele2:s sajt.

Tele2 utmanar användarna med löftet om att bokstavligen dra undan plankan som cheferna sitter på: om nätet går ned, vill säga.
Då viker sig plankan och vd Niclas Palmstierna kan bli den som hamnar i den iskalla poolen under plankan.  
Även eventuella plask visas i realtid på webbplatsen.
– Vårt nät har gått segrande ur en mängd jämförande tester och har utsetts till bästa nät vid ett flertal tillfällen. Vi är så säkra på vår sak. På det här sättet går vi verkligen i god för vårt mobila internet, kommenterar Johanna Berlinde, marknads- och produktansvarig för Tele2 Business.

Olle Garp rapporterar direkt via laptop.

Arbetsgrupp F&B

Hans Andersson, projektledare
Cilla Glenberg, produktionsledare
Adam Ulvegärde, art director
Marcus Hägglöf, copywriter
Mathias Appelblad, web director
Magnus Almberg, formgivare
Anton Robsarve, webbkreatör
Åsa Jansson, producent
Eva Råberg, webbproducent
Marie Sandberg, produktionsledare
Jimmy Wulff, redigerare

Uppdragsgivare:
Johanna Berlinde, marknadschef business
Caroline Johansson, projektledare marknadskommunikation
Gustav Berghog, produktchef Mobilt Internet företag

Produktionsbolag:
OTW
X-Com
Thomson
Qbrick

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Tele2Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.