Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B första vinnarna i Mobilt

Publicerad: 17 april 2012, 15:16

Mobilkategorin i Guldägget är ny för i år. De första att vinna är Forsman & Bodenfors med kampanjen ”Spårvagnssightseeing” för Västtrafik. DDB Stockholm tar hem enda silverägget med ”Pick n Play” för McDonalds.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Turister bränner en massa pengar på sightseeing – helt i onödan. I alla fall enligt Västtrafik som tillsammans med Forsman & Bodenfors tog fram en mobilapp som erbjuder guidade turer med Göteborgs spårvagnar. Appen är kopplad till mobilens gps och vet på så vis var man befinner sig och vilka sevärdheter som finns i närheten. En röst berättar om dessa och om vilka spårvagnar som turisten ska hoppa på och av från.  

"En tjänst som haffar användaren vid precis rätt tillfälle och erbjuder ett verktyg som man kan använda direkt, gratis och som ger svar på svenskarnas favoritfråga: Vart är vi på väg?" skriver juryn i sin motivering.

Silverägget i kategorin går till DDB och McDonalds med kampanjen Pick n Play.

Juryn består av: Nicke Bergström, cd & delägare Vice Simon Mogren, Group Digital Creative Director. Jennie Arvenäs, ad B-reel Adam Ulvegärde, creative McCann NY Matthias Ljungberg, Digital Film Producent och ansvarig Stockholmskontoret på Kokokaka Frida Askelöf, Executive Producent på ACNE Production Robert Lindström, Art & Design Director, Co-Founder of North Kingdom Design & Communication Tobias Carlson, CD på Crispin Porter +Bogusky David Sundin, Partner Great Works

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.