Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B hyllar livet för Apoteket

Publicerad: 2 Juli 2014, 13:47

Segerruset har knappt hunnit lägga sig efter Cannes – Jean Claude van Damme-reklamen vann bland annat två Grand Prix och byrån fick 21 lejon totalt. Nu går F&B upp med en kampanj för Apotekets skönhetsprodukt Apoliva. Budskapet är: "Det är innehållet som räknas"


Ämnen i artikeln:

ApoteketJean-Claude Van DammeForsman & Bodenfors

Apotekets eget skönhetsvarumärke Apoliva firar tio år i år – idag har man alltifrån hudvård och makeup till hårdprodukter i sortimentet.

I en film signerad Forsman & Bodenfors hyllas livet – man får en följa en kvinna genom stora och små händelser under flera decennier med alltifrån att föda barn till att ta studenten.
– Att betona att det är innehållet som räknas känns viktigt för oss på Apoteket då alla våra produkter noga kontrolleras och genomgår branschens tuffaste kvalitetskontroll, säger Susanne Lysholm, ansvarig projektledare på Apoteket i en kommentar.

Apolivas skönhetsprodukter har ett noga kontrollerat innehåll, vilket bland annat innebär att produkterna inte har några miljöfarliga ämnen. Man erbjuder också en rad parfymfria alternativ.

Kampanjen inleddes vid midsommar och pågår under hela hösten.

Arbetsgrupp:
Byrå: Forsman & Bodenfors
Art Director: Joakim Blondell och Agnes Stenberg-Schentz
Copywriter: Anna Qvennerstedt
Projektledare: Helena Nyström
Produktionsledare: Jessica Sjölin
Formgivare/Designer: Nina Andersson
Byråproducent: Magnus Kennhed

Musikproducent: Jenny Ring
Produktionsbolag: Aspekt

Regissör: Alphabetical Order
Exekutiv producent: Kim Buisson
Postproduktion: Ljudligan Stockholm

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.