Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B: Ingen förändring

Publicerad: 2 augusti 2010, 13:46

Idag står det klart: Kinesiska Geely köper Volvo PV av amerikanska Ford. Men för Forsman & Bodenfors förändrar det inget på kort sikt. – Våra strategier ligger fast   och påverkas inte av det här, säger byråns vd Erik Sollenberg.


Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors. Foto: Pressbild.

Forsman & Bodenfors har haft Volvo PV som kund sedan 1994 då affären med franska Renault sprack. Sedan dess har företaget blivit uppköpta av Ford och idag står det klart att Geely är den nya huvudägaren. Men för byrån förändrar inte den senaste affären de strategier som ligger fast.

– Från en dag till en annan förändrar inte den här affären någonting för vårt arbete med Volvo, säger Erik Sollenberg.

Vad köpet kan innebära på lång sikt vill han inte uttala sig om. Förändringar sker hela tiden i näringslivet men ur ett reklamperspektiv får affären inga omedelbara effekter, menar Erik Sollenberg.

– Vad som händer i framtiden och vilka strategier som Volvo har tänker inte jag uttala mig om, säger han.

Forsman & Bodenfors har idag det nordiska uppdraget för Volvo och samarbetar om internationella kampanjer för företaget.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.