Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B-kampanj hyllas i LIA

Publicerad: 7 November 2016, 10:13

Sverige plockade hem 24 statyetter i London International Awards. Allra bäst gick det för Forsman & Bodenfors kampanj 'Look Who's Driving'.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAcnePrimeNineIngoForsman & Bodenfors

Vinnarna i den årliga galan London International Awards har tillkännagivits. För Sveriges del blev det en rejäl utdelning. En "Grand LIA", åtta guld, sju silver och åtta brons i olika kategorier gick till Sverige.

Sveriges Grand LIA gick till Forsman & Bodenfors för Volvo-kampanjen 'Look who's driving', i kategorin tv/film/onlinefilm.

Stephan Vogel, som är Chief Creative Officer på Ogilvy & Mather Advertising Germany och är juryordförande för kategorin som F&B vann, menar att Göteborgsbyråns filmer är så underhållande att de blivit en del av populärkulturen.

– Det är tråkiga business-to-business-grejer som framställs på ett väldigt lekfullt och underhållande sätt, säger Vogel i en kommentar till priset.

Look Who's Driving:

De svenska företagen som belönades var:

ACNE
Åkestam Holst
CP+B
Forsman & Bodenfors (Elva statyetter)
INGO (Sju statyetter)
NINE
Prime (Två statyetter)

Björn Wallenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.