Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B knep första Turkcell Mobile Award

Publicerad: 13 Januari 2009, 14:54

2008 instiftades en ny kategori i Epica, Turkcell Mobile Award. Första priset går till Sverige och reklambyrån Forsman & Bodenfors för kampanjen för AMF Pension.


Ämnen i artikeln:

AMF PensionEpicaForsman & Bodenfors

Turkcell Mobile Award introducerades i Epica 2008 för att hedra den mest kreativa kampanjen eller säljfrämjande aktiviteten med en mobiltelefon. Första priset någonsin går till Forsman & Bodenfors.
– Grymt, säger Andreas Engstrand, projektledare på Forsman & Bodenfors.

Varför vinner den här kampanjen så mycket?
– Jag tror att särskilt kopplingen till mobiltelefonen är det som varit nyckeln till framgång ur prisvinnaraspekt. Särskilt nu när det är Turkcell som delar ut pris.

I Cannes blev F&B lite tagna på sängen över att vinna ett grand prix i Media för kampanjen.
Var det här ett pris ni trodde att ni skulle vinna?
– Vi visst faktiskt inte ens att det fanns, men vi är väldigt glada att vinna det.

Behövs det pris för mobilkampanjer?
– Ja det är väll trevligt. Det här priset är lika viktigt som alla andra priser är viktiga eller oviktiga.

Hur följer man upp en så lyckad kampanj?
– Det här var en väldigt specifik kampanj och allt beror på vilka förutsättningar som gäller. Just nu jobbar vi vidare med samma fokus, att få folk att förstå att det är viktigt att se över sin pension innan det är för sent.

Slutstriden stod mellan Forsman & Bodenfors och Leo Burnett Frankfurt. Leo Burnett var nominerade med kampanjen ”Fiat 500 interactive LCD mega poster” för Fiat 500.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.