Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B lanserar budgetkampanj för Thailand-resenären

Publicerad: 25 augusti 2009, 15:40

Nu tar F&B och Ving nästa steg under temat "Bo Bättre". Resebyrån lanserar en budgetversion för Thailand-resenären. – I ekonomiskt tuffa tider som dessa vill visa att det finns en rad billiga alternativ som är fantastiskt trevliga, säger Greger Andersson, projektledare F&B.


F&B har gjort Bo Bättre-kampanjer tidigare för Ving. Nu sätter byrån fokus på Thailand inför vintersäsongen.

Budskapet är återigen att budgetversionen inte behöver vara sämre.  Ving lyfter fram sitt utbud av två- och trestjärniga hotell.  
– Målgruppen för kampanjen är kvinnor eftersom vi vet att de har störst på verkan när det gäller val av resmål för familjen, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Kampanjen startar idag. Den går brett i de stora kanalerna, dagspress och tidskrifter. F&B har även bygg en kampanjsajt på ving.se.

Arbetsgrupp på Forsman & Bodenfors:

Greger Andersson, projektledare
Erica Berghagen, produktionsledare
Jonas Enghage, copy
Karin Jacobsson, AD
Karin Nolmark, Lars Jansson, formgivare
Lars Jansson, webdirector
Sophia Lindholm, byråproducent webb
Tobias Nordström, Planner

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.