Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B:s ad prisas för Oatlys kampanj

Publicerad: 19 April 2018, 14:02

Lars Elfman på Forsman & Bodenfors vinner Guldblick för kampanjen "London Takeover".


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerOatlyGuldäggetForsman & Bodenfors

Guldblick delas ut till den bästa art director-insatsen under året som gått. I år går priset till Lars Elfman på Forsman & Bodenfors som ligger bakom Oatlys stora lanseringskampanj i London.


"Copyidéer i all ära. Men utan genomtänkt form och stilsäkert hantverk finns alltid risken att de bara passerar förbi som ännu några trista rader text. Därför är det mäkta kul att se hur årets Guldblicks-vinnare tagit en textdriven idé och gjort den till ett inslag i stadsbilden som inte bara passar in, utan rent av förhöjer den. Stort grattis till Lars Elfman för London Takeover!" skriver juryn i sin motivering.

Juryn består av Tove Langseth, Fredrik Josefsson, Johan Landin, Karin Frisell, Rikard Holst, Lotta Mårlind och Tomas Granath.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.