Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B:s första kampanj för Fastighetsbyrån

Publicerad: 26 april 2013, 11:49

F&Bs nya filmer för Fastighetsbyrån börjar sändas i helgen

F&B har jobbat med Fastighetsbyrån sedan november 2012 och har tagit fram ett nytt kommunikationskoncept. De första filmerna börjar sändas nu i helgen.


Ämnen i artikeln:

FastighetsbyrånForsman & Bodenfors

Att sälja sin bostad är den största affären i livet för de flesta människor. Men det kan vara svårt att veta vilken mäklare man ska välja. De flesta mäklare ter sig ganska lika vid en första anblick.

– Men om man som Fastighetsbyrån är marknadsledare så tänker vi att man gör mycket rätt som är bra för de som skall sälja sin bostad, säger Lina Engler på F&B.

Det nya kommunikationskonceptet F&B tog fram är manifesterat i raden ”Varför inte ringa Sveriges största mäklare?”.  

Kampanjen baseras på olika små insikter som kan skapa igenkänning kring hur människor kan bete sig på en visning.

Arbetsgrupp på byrån:
AD: Ted Mellström
Copywriter: Johan Holmström/Johan Olivero
Planner: My Troedsson
Produktionsledare: Lena Grundström/Linda Hymér
Byråproducent: Magnus Kennhed
Digital producent: Helena Wård
Formgivare: Nina Andersson

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.