Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B:s framgångsrecept

Publicerad: 1 december 2011, 14:55

Apotekets magkampanj tar hem kategorin Konsumentreklam. Forsman & Bodenfors står bakom kampanjen.


Under kampanjperioden ökade apoteket sin marknadsandel med 20 procent. Man ökade andelen i målgruppen som i första hand vänder sig till Apoteket för rådgivning kring produkter för att lindra sina mag-tarmbesvär.

Juryns motivering:

”Hälften av er sitter och småpruttar vid det här laget. Visst är det jobbigt? Och visst är det ännu jobbigare att inte kunna prata med någon om det? För vem pratar man med om sånt, egentligen? Och hur gör man det? En sak är säker, OM man gör det, så måste man göra det på rätt sätt. Och på det sättet gjorde årets vinnare av 100-wattaren det.”

100 watt

Kampanj: Apotekets magkampanj

Annonsör: Apoteket

Byrå: Forsman & Bodenfors

75 watt

Kampanj: Felix Ketchup

Annonsör: Procordia

Byrå: Åkestam Holst

75 watt

Kampanj: Vad alla ägg drömmer om

Annonsör: Kalles Kaviar, Abba Seafood

Byrå: CP+B

50 watt

Kampanj: För allt du bryr dig om

Annonsör: Folksam

Byrå: Åkestam Holst

50 watt

Kampanj: Välkommen till vår verklighet

Annonsör: Försvarsmakten

Byrå: DDB Stockholm

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.