Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 mars 2012, 08:10
Till påsk säljer ägg och kaviar som aldrig förr. Forsman & Bodenfors tar fram en app och en helt egen äggkartong för Kalles kaviar.
Ämnen i artikeln:
Forsman & BodenforsAppen är en digital variant av den klassiska leken att bära ägg på en sked. Ju längre du klarar det, desto bättre.
I den här tappningen får du mer rabatt på kaviar ju längre du klarar av att bära ägget.
Den förra kampanjen för Kalles Kaviar gjordes av CP+B Europe, men denna görs av Forsman & Bodenfors som sitter på Abba-kontot.
Arbetsgrupp
Agency: Forsman & Bodenfors
Client: Abba Seafood/Kalles
Art Director: Lars Elfman
Copywriter: Anders Hegerfors
Designer: Magnus Almberg
Account director: Ann Spennare Bengtsson
Account manager: Erica Berghagen
Agency Producer: Stefan Thomson
Planner: My Troedsson
Production company App: Ikachan
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Forsman & Bodenfors