Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B:s nya kampanj för Berättarministeriet

Publicerad: 23 april 2013, 08:08

Reklambyrån Forsman & Bodenfors återupptar det prisbelönta samarbetet med Berättarministeriet, till förmån för barn.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsBerättarministeriet

Idag är det Världsboksdagen och Berättarministeriet håller återigen en manifestation för barns röster i samhället.

Berättarministeriet vann Guldägg i fjol med Forsman & Bodenfors, en byrå som även i år är deras samarbetspartner.

I år lånar bland andra Loreen, Amelia Adamo och Annika Lantz ut sina utrymmen i sociala medier till förmån för barn, genom att publicera texter från en bok skriven av pojkar och flickor från åtta års ålder upp till 14 år.
– Det är en ära att få vara membran för så mycket briljans. Mitt twitterkonto är lättat över att det åtminstone en gång i år få användas till någonting vettigt, säger Annika Lantz.

Boken som texterna är hämtade ifrån heter "Restips för utomjordingar – din guide till Jorden" och är Berättarministeriets senaste bok, skriven av ett hundratal barn och unga från Järva och Södertälje, som besökt Berättarministeriets skrivarverkstäder.

Den tar upp barns tankar och erfarenheter kring hur man får vänner på våran planet, vad som gör människor här  ledsna och glada, och vad man kan göra om man får hemlängtan. Boken ges ut i samarbete med bokförlaget Bonnier Carlsen.

Genom totalt cirka 50 utvalda profilers utrymmen i sociala medier, får 100 barn sin röst hörd.

Berättarministeriet driver skrivarverkstäder för barn och unga mellan 8 – 18 år och är en icke-vinstdrivande stiftelse.

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.