Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B:s popup-kampanj gav 500 000 klick - på tre dagar

Publicerad: 25 november 2014, 16:48

Betallösningsbolaget iZettle har fått en halv miljon Yotube-klick för sin kampanj "12 Hour Store". Forsman & Bodenfors ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

IZettleYoutubeForsman & Bodenfors

Kampanjen introducerades i Storbritannien och delar av Norden och handlade om att sex företag fick möjlighet att öppna en butik för en dag mitt i centrala London. Budskapet är:
"We know that something big starts small".

Kampanjen omfattar småbolagen: Boskke, Braw Scotland, Fox+Belle, The Bluebird Tea och Iam Vibes.

Betalbolaget iZettle erbjuder lösningar för företag via både läsplattor och smarta telefoner.

Företaget menar att kampanjen "förändrade spelplanen" för företagen eftersom man gav dessa möjlighet att introducera sina produkter vid en av de mesta aktiva affärsgatorna i världen – Oxford Street.

Rent praktiskt gick det till så att varje företag fick sälja sina produkter i tolv timmar, vilket innebär att man hade sin stora premiär samma dag och bommade butiken igen på kvällen.

Videon fångar reaktionerna hos handlarna och tittar också på framtida möjligheter för bolagen.

–  The 12 Hour Store gav mig inte bara ett fysiskt utrymme att handla från, utan också en moral-boost som fick mig att inse hur lycklig jag är som har ett varumärke som människor tror på och vill vara en del av, säger Tom Hardless, grundare av Iam Vibes.

– Videon har tagits emot väldigt väl och vi känner oss nöjda med att konceptet har entusiasmerat över en halv miljon människor i Storbritannien och bortom det, säger Karolina Widell, på Forsman & Bodenfors.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.