Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B:s systerbyrå sopar banan i Norge

Publicerad: 4 Mars 2013, 15:49

SMFB:s kampanj för Diesel utsågs till bäst i Norge.

Forsman & Bodenfors systerbyrå i Norge, SMFB, sopade banan med konkurrenterna i Gullblyanten, den norska motsvarigheten till Guldägget. Flera svenska produktionsbolag var inblandade.


Ämnen i artikeln:

AcneSMFB

I fredags delades priserna ut i Gullblyanten i Oslo. Överlägsen vinnare bland byråerna blev SMFB med totalt 16 utmärkelser, inklusive det finaste priset Grand Prix. Forsman & Bodenfors, som i fjol dominerade i Guldägget, är delägare i byrån.

Kampanjen som tilldelads Grand Prix, och totalt 4 utmärkelser, var SMFB:s bidrag för kunden Diesel. Produktionsbolag i kampanjen var svenska Acne. I byråns kampanj för Ikea, som också vann guld, var Kokokaka och F&B Factory bidragande. Dessutom var Camp Davids regissör Filip Engström ombord på kampanjen för Tele2 som prisades.   

Näst bästa byrå blev Kitchen, följda av SDG, Try/Apt och McCann.   

Arbetsgrupp Diesel-kampanjen
TITLE: YUK RE-LAUNCH
AGENCY: SMFB
ART DIRECTOR: MAGNUS HÖGBERG HANSEN
COPYWRITER: PÅL HØYER ANDREASSEN
AGENCY PRODUCER: KRISTIAN LYSE
PRODUCTION MANAGER: SILJE HVIDEBERG TOBIASSEN
DESIGNER: NICKLAS HELLBORG
PRODUCTION COMPANY: ACNE PRODUCTION
DIRECTOR: ANDERS JEDENFORS
EXEC PRODUCER: PIA DUEHOLM
PRODUCER: PETUR MOGENSEN
OFFLINE: ARNAR LINDAL HALLDORSSON
POST: ARNAR LINDAL HALLDORSSON / CHIMNEY / BEZ HABIBNIA
SOUND DESIGN: FRIPPE JONSÄTER, LJUDLIGAN

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

AcneSMFB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.