Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B säljs – här är succébyråns mest uppmärksammade kampanjer

Publicerad: 29 Juni 2016, 10:41

Kioskägaren Karim, Epic Split, Fåret Frank och Vintersaga är några av Forsman & Bodenfors skapelser.

Under onsdagen läckte det ut uppgifter om att Sveriges mest prisade byrå ska säljas. Resumé samlade byråns mest uppmärksammade kampanjer under de senaste åren.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Det var Breakit som var först med att skriva om att byrån ska säljas till amerikanska MDC Partners, som också äger CP+B. Deras då obekräftade uppgifter bekräftades när Resumé intervjuade Forsman & Bodenfors vd Erik Sollenberg.

För Forsman & Bodenfors kampanjer har framgång avlöst framgång och byråkontorets prishylla är fylld till bredden efter år av utdelning.

Här är några av F&B:s mest uppmärksammade kampanjer de senaste åren:

Epic Split – Volvo Trucks

Fåret Frank – Tele2

Ekoeffekten - Coop

Made by Sweden – Volvo Cars

Apoteket – Stomach

H&M – Close the Loop

805 million names – World food programme

If Skadeförsäkring – Watch your back

Karim - Comviq

Marriage Market Takeover – SK-II

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.