Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 juni 2016, 10:41
Kioskägaren Karim, Epic Split, Fåret Frank och Vintersaga är några av Forsman & Bodenfors skapelser.
Under onsdagen läckte det ut uppgifter om att Sveriges mest prisade byrå ska säljas. Resumé samlade byråns mest uppmärksammade kampanjer under de senaste åren.
Ämnen i artikeln:
Forsman & BodenforsDet var Breakit som var först med att skriva om att byrån ska säljas till amerikanska MDC Partners, som också äger CP+B. Deras då obekräftade uppgifter bekräftades när Resumé intervjuade Forsman & Bodenfors vd Erik Sollenberg.
För Forsman & Bodenfors kampanjer har framgång avlöst framgång och byråkontorets prishylla är fylld till bredden efter år av utdelning.
Här är några av F&B:s mest uppmärksammade kampanjer de senaste åren:
Epic Split – Volvo Trucks
Fåret Frank – Tele2
Ekoeffekten - Coop
Made by Sweden – Volvo Cars
Apoteket – Stomach
H&M – Close the Loop
805 million names – World food programme
If Skadeförsäkring – Watch your back
Karim - Comviq
Marriage Market Takeover – SK-II
Ämnen i artikeln:
Forsman & Bodenfors