Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B tar över Volvos byrå

Publicerad: 18 juni 2008, 12:55

Forsman & Bodenfors tar över Volvos egen reklambyrå VPS. Vd blir Anders Björkqvist som idag är byråledare.


Erik Sollenberg är vd på Forsman & Bodenfors. Foto: Björn Elgstrand

Volvos inhousebyrå har tidigare jobbat även med Renault, Jaguar och Land Rover. Men sedan årsskiftet har uppdraget bara gällt Volvo. Byrån har därmed jobbat närmare Volvos externa reklambyrå Forsman & Bodenfors.

Nu startar Forsman & Bodenfors en ny byrå och tar över Volvos personal.
– Vi har fört en diskussion med Volvo en längre tid och det känns naturligtvis bra att få det hör förtroendet, säger Erik Sollenberg vd på Forsman & Bodenfors.
– Nu kommer vi att komma jobba mer integrerat i och med att vi får en starkare bindning mellan verksamheterna.

Anders Björkqvist blir vd och delägare i byrån som går under namnet F&B Inhouse AB. Idag har byrån 10 anställda och gör reklam främst för återförsäljarna.
– Jag brukar säga att Forsman förflyttar varumärket och vi bilarna, säger Anders Björkqvist.

Byråns reklam syns ofta i svensk press. Volvos återförsäljare köper årligen reklam för runt 65 miljoner brutto.

F&B Inhouse flyttar nu till Kyrkogatan där Forsman & Bodenfors andra byråer har sina lokaler. Den nya byrån får dock egna lokaler.

Den närmaste tiden kommer byrån att utöka verksamheten genom att uppdraget för Volvo växer i Norge.
– Vi kommer att behöva rekrytera tre personer till.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.