Reklam
F&B tilldelas prestigepris
Publicerad: 26 januari 2015, 16:24
Byråns app för Helly Hansen hyllas.
Utmärkelserna fortsätter att ramla in för Forsman & Bodenfors. Nu har AdAge listat byrån bland de mest innovativa i världen.
FT
Fredrik Thambert
AdAge utser nu de mest innovativa byråerna i världen under det gångna året. Toppar listan gör Droga5 i New York, men bland de bästa finns också svenska Forsman & Bodenfors.
I motiveringen skriver tidningen bland annat att "Sveriges största byrå var årets älskling i tävlingscirkusen, tack vare Epic Split (...) De gjorde också kunden Volvo Trucks till den mest belönade annonsören under året. Imponerande för en b2b-kund vilket år som helst, men särskilt imponerande samtidigt som Fotbolls-VM och OS".
Andra jobb som lyfts fram är F&B:s app för Helly Hansen, "The 12 hour store" för iZettle och den senaste mastodontfilmen för Volvo Cars.