Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B uppges tappa Libero

Publicerad: 16 oktober 2012, 12:39

Forsman & Bodenfors har i flera år haft Libero som kund. Enligt uppgifter till Resumé tappar byrån nu blöjvarumärket till Publicis i London som haft det globala SCA-kontot sedan 2010.


Ämnen i artikeln:

LiberoForsman & Bodenfors

I november 2010 knep Publicis London det globala uppdraget för SCA. Den globala koncernen, inriktade på hygienartiklar som står bakom varumärken såsom Libresse, Tena och Libero.

Men Forsman & Bodenfors har under nästan två år haft kvar ansvaret för Liberos marknadsföring i Sverige. Nu står det klart att byrån tappar uppdraget till Publicis i London, enligt uppgifter till Resumé

Forsman & Bodenfors Hans Andersson som jobbat som projektledare med blöjtillverkaren vill inte kommentera Resumés uppgifter utan hänvisar till SCA.

Resumé söker Helena Hölje, svensk marknadschef för Libero inom SCA.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LiberoForsman & Bodenfors

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.