Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 november 2012, 15:21
Forsman & Bodenfors fotade nyfödda på BB för att nå förstagångsköpare i kampanj för Libero.
Kampanjen för Libero har gått i omgångar det senaste året för att bygga Libero som varumärke bland förstagångsköpare.
Den skiljer sig från andra i segmentet då den i stället för klara färger och glada barn har valt svartvitt och mer enkelt foto.
– Vi har under en längre tid arbetat med det svart/vita manéret för "Newborn-segmentet". Vi valde den stilen för att uppnå en mer ärlig och dokumentär känsla i bilderna, säger Kim Cramer, ad på Forsman & Bodenfors.
Hur var det att försöka få till precis rätt bild med en liten bebis?
– Teamet och jag som arbetade med detta satt på BB och väntade på att ett barn skulle födas. Mammor och pappor var informerade och kom själva ner till oss med sitt barn. Vi hade en ministudio i ett av läkarrummen. Där filmade och plåtade vi barnen med en "försiktig" hantering
Linus Fremin