Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B vakade på BB för Libero-kampanj

Publicerad: 22 november 2012, 15:21

Forsman & Bodenfors fotade nyfödda på BB för att nå förstagångsköpare i kampanj för Libero.


Ämnen i artikeln:

LiberoForsman & Bodenfors

Kampanjen för Libero har gått i omgångar det senaste året för att bygga Libero som varumärke bland förstagångsköpare.

Den skiljer sig från andra i segmentet då den  i stället för klara färger och glada barn har valt svartvitt och mer  enkelt foto.

– Vi har under en längre tid arbetat med det svart/vita manéret för  "Newborn-segmentet". Vi valde den stilen för att uppnå en mer ärlig och  dokumentär känsla i bilderna, säger Kim Cramer, ad på Forsman &  Bodenfors.

Hur var det att försöka få till precis rätt bild med en liten bebis?
– Teamet och jag som arbetade med detta satt på BB och väntade på att  ett barn skulle födas. Mammor och pappor var informerade och kom själva  ner till oss med sitt barn. Vi hade en ministudio i ett av läkarrummen.  Där filmade och plåtade vi barnen med en "försiktig" hantering

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

LiberoForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.