Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F&B: Vi är själva tagna på sängen över spridningen

Publicerad: 19 Mars 2013, 08:32

Marabous reklambyrå Forsman & Bodenfors ville på ett roligt sätt kombinera två folkkära varumärken. Uppmärksamheten under måndagen för Tommy "Black" Nilsson överträffade alla förväntningar.


Ämnen i artikeln:

Tommy NilssonMarabouForsman & Bodenfors

Tommy "Black" Nilsson – en pr-succé. Under måndagen spreds spekulationerna kring artistens nya vägval på kultursidor och i sociala medier. Ryktena kopplade samman Tommy "Black" Nilsson till AIK. Men det var Forsman & Bodenfors och kunden Marabou som låg bakom pr-kuppen för relanseringen av chokladkakan "Marabou Black".

– Vi kände snabbt att vi ville jobba med Tommy Nilsson och hitta ett roligt och annorlunda sätt att skapa spinn kring comebacker. Jag tror att intresset handlar om att det är två folkkära varumärken, säger Susanne Fagring projektledare på Forsman & Bodenfors till Resumé.

Tommy Nilsson, Marabous marknadsavdelning och Forsman & Bodenfors hade löpande kontakt under hela måndagen.

– Tommy Nilsson följde utvecklingen med skräckblandad förtjusning. Intresset överträffade alla förväntningar. Vi är själva tagna på sängen.

Ni är överraskade, vad tror du ändå gjorde att det blev ett sådant intresse?
– Det faktum att nästan alla har en relation till Tommy Nilsson och hans ballader. Det här blev lite av en chock. Många fick nog en känsla att det var konstigt att se honom på det här sättet och med det här namnet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.