Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

F&B vinner prestigekategorin

Publicerad: 23 oktober 2013, 14:54

Vinnaren i 100-wattarens prestigekategori Långsiktigt är Forsman & Bodenfors eftertanke-filmer för IQ.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenForsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors filmer för IQ har rosats genom åren. Nu vinner byrån den fina Långsiktigt-kategorin för eftertanke-filmerna mellan åren 2007 och 2012.

Sedan  första eftertanke-filmen kom 2007 har det, enligt IQ, gått att mäta en stadig  förbättring av svenskarnas inställning till IQ och det man står för: en  smartare syn på alkohol.

I IQ:s huvudmålgrupp unga vuxna (18-25 år) känner 80 procent till IQ, varav 85 procent  tycker att det IQ gör är bra. IQ tycker sig även se en tendens ”till förändrad  attityd till alkohol, mot mer återhållsamhet”.

Konceptet har prisbelönats flerfaldigt genom åren, tack vare Forsman & Bodenfors skarpa jobb.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.