Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

F-kassans sista överraskning

Publicerad: 2 September 2010, 10:37

Imorgon lanserar Försäkringskassan en kampanj för tjänsten ”mina sidor” tillsammans med Garbergs. I ”Den sista överraskningen” bjuder de anställda på sina bästa tricks.


Ämnen i artikeln:

GarbergsFörsäkringskassan

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om tjänsten ”Mina sidor” på Försäkringskassans hemsida. Budskapet är att användarna får bättre koll på sina ärenden genom att använda sig av den uppdaterade sajten. Det illustreras genom att anställda på Försäkringskassan bjuder på sina ”sista överraskningar" i sju olika filmer.

– Mina sidor är en jättebra tjänst som gör att man får full koll på sitt ärende och bland annat ser när pengarna kommer. Man slipper överraskningar. Därför lät vi Försäkringskassans anställda bjuda på en sista överraskning. Syftet är att den ska få ännu fler att bli nyfikna på Mina sidor, säger Sebastian Smedberg, AD på Garbergs.

En ansökan skickades ut på Försäkringskassans intranät. Drygt 13 000 anställda nåddes av en förfrågan om de hade speciella färdigheter som de skulle kunna tänka sig att visa upp i filmerna.

– Det finns oväntat många gömda talanger bland personalen på Försäkringskassan och intresset för att delta var högt. Vi valde ut dem som passade bäst., säger Sebastian Smedberg.

Vad det är för överraskningar som personalen bjuder på återstår ännu att se:

– Jag kan förstås inte avslöja vad överraskningen är, men så mycket kan jag
säga att det knappast är något man förväntar sig att få se från
Försäkringskassans anställda, säger Peter Nygren, ansvarig projektledare på Försäkringskassan i en kommentar.

Kampanjfilmerna kommer att finnas på Försäkringskassans hemsida från och med imorgon.

20-sekunders filmer kommer att rulla på TV3, TV4 plus nischkanaler, TV8, Kanal 9 och Discovery för att locka trafik till sajten där överraskningsfilmerna finns.

– TV-filmerna som kommer att sändas är bara till för att få folk nyfikna, säger Sebastian Smedberg.

Dessutom kommer Försäkringskassan att köra bannerannonsering på Aftonbladet.se, Msn.se och TV4.se i samma syfte.

Arbetsgrupp

Reklambyrå; Garbergs

Copy; Johanna Reis
AD; Sebastian Smedberg
Formgivare; Karin Roberts
Produktionsledare; Charlotte Lundquist
Projektledare; Lars Staffas
Byråproducent; Simon Hernadi
Webdirector; Carl Bock

Produktionsbolag film; Eskils Junker film
Regissör; Daniel Eskils
Producent; Johan Junker

Produktion web; From Sthlm with Love

Mediebyrå; Carat

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

GarbergsFörsäkringskassan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.