Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Få applåder när du skänker till Myrorna

Publicerad: 25 augusti 2008, 13:33

Vällingby City lanserar kampanj med bakomliggande syfte – skänk något innan du köper något nytt. Kampanjen, som är ett samarbete med Myrorna, innehåller bland annat rungande applåder.


Kampanjen kommer att synas i print i City, Metro, Dagens Nyheter och i Svenska Dagbladet. Dessutom har flera av Myrornas lådor klätts in med kampanjmaterial.

Målet är att lyfta fram att Vällingby City har fler värden än de rent kommersiella. Enligt reklambyrån Ruth, som står bakom idén, ska kampanjen kännas som ”Folkhemmet 2.0”.
  – Nu har nytt mode kommit till butikerna. Istället för att bara promota shopping och ytterligare shopping lyfter vi fram något mer. Under de här veckorna som kampanjen pågår kommer Myrorna att finnas inne i centrum och förhoppningsvis kommer de finnas kvar där även efter, säger Anders Granberg, ad på Ruth.

Uppdragsgivare är Svenska Bostäder som äger Vällingby City. Det är också Svenska Bostäder som betalat för hela kampanjen.

– Annons erna pekar på utbudet. Det är en kombination av bild och text som förhoppningsvis får folk att läsa vidare. Sedan har vi designat tre till fyra lådor från Myrorna och dessutom försett dem med en funktion som göra att varje gång man öppnar lådan så aktiveras applåder. Det blev rätt effektivt, säger Anders Granberg.

Har ni på byrån själva skänkt byxor till myrorna?
– Jag ska dit imorgon och föregå med gott exempel.

Svenska Bostäder (Vällingby City)

Byrå: Ruth
Arbetsgrupp: Johanna Jernbäck projektledare,   Mattias Brandt   strateg, Carina Ceder produktionsledare, Anders Granberg ad, Johan Danneman, Johan Fredrikzon cw, Camilla Berg grafisk form/original
Foto: Waldemar Hansson

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.