Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Facebook ansluter sig till viewabilitystandard

Publicerad: 21 mars 2018, 09:54

Facebook och dotterbolaget Instagram ansluter sig till Meetrics viewabilitystandard för videoannonser.


Ämnen i artikeln:

FacebookInstagramReklam

Sociala medie-jättarna har ofta kritiserats för sin bristande transparens gällande hur länge och hur många som faktiskt sett annonserna på plattformarna. I mitten av förra året anslöt sig både Google och Facebook till IAB:s internationella guldstandard som har målet att framöver implementera en standard för viewability.

Nu står det dock klart att Facebook och dotterbolaget kommer att lämna över sin statistik för granskning till analysföretaget Meetrics, det rapporterar The Drum. Annonsörer kommer nu kunna se hur specifika videos presterar på en skala mellan minimumet på 50% av skärm/två sekunders tittid till 100% och tio sekunders tittid.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FacebookInstagramReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.