Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Facebook försvårar för Pressbyrån

Publicerad: 4 Mars 2011, 06:36

Pressbyrån skulle dela ut 10 000 koppar kaffe med hjälp av Facebook Places. Tre veckor senare är kaffet fortfarande inte slut. – Vi hade problem med Facebook och fick nästan stänga ned applikationen, säger Mischa Moszkowicz, som leder projektet på Pressbyrån.


Ämnen i artikeln:

Facebook PlacesPressbyrån

Som Resume.se tidigare rapporterat var Pressbyrån tidigt ute med att belöna sina kunder med hjälp av Facebook Places. Genom att checka in på en Pressbyrå-butik erhöll kunden en mobil kupong som sedan kunde lösas in mot en gratis kopp kaffe.

– Vi trodde att kaffet skulle ta slut inom några dagar, säger Mischa Moszkowicz.

Tre veckor senare har kaffet fortfarande inte tagit slut och bara 2 300 personer har skrivit upp sig på applikationen. Något som dels beror på begränsningar för hur många koppar kaffe man kan hämta men också på tekniska svårigheter.

– Vi hade problem med Facebook och fick nästan stänga ned applikation. Nu har vi gjort om applikationen två gånger och allt är klart med Facebook. Skam den som ger sig,  säger Mischa Moszkowicz.

Trots tekniska problem och svårigheter att få tjänsten i rullning är han dock nöjd med tjänsten.

– Folk gillar den och den har blivit uppmärksammad. Det är enligt mig en fantastisk tjänst, bara man kommer över den där första tröskeln.

I dagarna tar Pressbyrån nästa steg och drar igång annonseringen kring tjänsten – på just Facebook.

– Där är man ju redan loggat in och kan gå direkt till applikationen från annonsen,  säger Mischa Moszkowicz.

Efter starten med 10 000 koppar kaffe har man de senaste veckorna delat ut Vitamin Well och nu senast igår – grötfrukost.

De mobila kupongerna har tagits fram i samarbete med TV4 Expressen Mobillab.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Facebook PlacesPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.