Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Facebook-framgång för Felix

Publicerad: 24 februari 2011, 10:23

Felix satsar i sin kampanj på att sköta all sin kampanjkommunikation på Facebook. Under veckan delar man dagligen ut 1 000 mobilkuponger. På drygt fem minuter tog alla kupongerna slut.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Felix delar under veckan ut mobila kuponger via sin sida www.felix.se. Kupongen gäller en valfri FörbeRätt som kan hämtas ut i butik. Kommunikation runt kampanjen har uteslutande skett via Facebook.

– Vi är överväldigade över responsen vi fått. Vi får en del reaktioner från konsumenter som inte hunnit fram i kön, men de är ju välkomna att försöka igen. Det är många positiva kommentarer, och det är någon som lagt ut en bild på en rätt de lagat hemma, säger marknadschef Cecilia Sajland i ett pressmeddelande.

Under tisdagen tog kupongerna slut på 13 minuter och igår tog det bara drygt fem minuter innan samtliga 1 000 kuponger tagit slut.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.