Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Facebook-hackare till Saatchi

Publicerad: 28 Juni 2010, 11:53

Saatchi & Saatchi anställer två kreatörer som just har avslutat sin utbildning på Hyper Island, Anders Ekman och Erik Hiort af Ornäs. Duon skapade rabalder när de hackade Facebook-grupper i våras.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiHyper Island

–   För ett par år sedan var ”digital kommunikation” valbart – nu är det en självklar del av varje uppdrag. Därför har vi steg för steg byggt upp den kompetensen hos oss, och rekryteringen av Anders Ekman och Erik Hiort af Ornäs är ytterligare en förstärkning av det, säger Hans Sydow, vd Saatchi & Saatchi. 

Adam Kerj
, cd på Saatchi:

–     Sättet som folk kommunicerar på förändras konstant. Det som var effektiv kommunikation för tio eller fem år sedan är inte lika effektivt i dag. Sättet vi kommunikatörer arbetar på måste vara under konstant förändring. ”Mad men” bör väl ses som underhållning snarare än instruktionsbok i hur kommunikation ska gå till i dag. Jag tror inte på den traditionella kanaluppdelade reklamen. Erik och Anders har detta synsätt i blodet. 

På Hyper Island fick Anders Ekman och Erik Hiort af Ornäs upp ögonen för digitala medier och även Saatchi & Saatchi. De två var också del av gruppen som hackade intressegrupper på Facebook, för att visa på oförsiktigt -onlinebeteende. Initiativet -letade sig upp på löpsedlar och startsidor runtom i världen, vilket ledde till en ombyggnad av Facebook.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.