Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Facebook-kapning säljer energidryck

Publicerad: 27 September 2012, 11:51

Spendrups marknadsför den australiensiska energidrycken V på den svenska marknaden genom att låta kunderna kapa varandras Facebook-identiteter.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsJung von Matt

Under 2012 tog Spendrups över distributionen av energidrycken V på den  svenska marknaden och den nya kampanjen är ett led i vår relansering av  varumärket som går under parollen ”The energy drink from Down under”.

– V kommer ursprungligen från Nya Zeeland/Australien och vi vill ta  tillvara på den sköna, avslappnade attityd till livet som dessa länder  ofta förknippas med och på ett kul sätt få folk att prova den livsstilen  ihop med sina vänner, säger Anna Lidström, marknadschef  för läsk,  juice och stilldrink på Spendrups.

Kampanjen sker bara på nätet och på Facebook under namnet Switcheroo där  man kan utmana sina kompisar på att under en timma få tillgång till  varandras wall på Faceook, dock utan att få tillgång till något annat så  som meddelanden, inställningar och lösenord.

– Vi vill att man ska göra roliga och oväntade saker som får deltagarnas  gemensamma vänner att le. Vi har en moderator som följer att man inte  gör något taskigt. Den som gör roligaste statusuppdateringen vinner en  resa till Australien, säger Anna Lidström.

Bakom kampanjen står Jung von Matt Stockholm och finns både på svenska och engelska.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

SpendrupsJung von Matt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.