Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Facebook krishanterar i största varumärkeskampanjen någonsin

Publicerad: 26 April 2018, 14:10

Efter Cambridge Analytica-krisen och Mark Zuckerbergs kongressförhör lanserar Facebook sin största varumärkeskampanj i bolagets 14-åriga historia.


Ämnen i artikeln:

FacebookReklam

De senaste månaderna har präglats av idel dåliga nyheter för Facebook. Efter avslöjandet i The Observer om att analysföretaget Cambridge Analytica på ett otillbörligt sätt tillskansat sig data från 50 miljoner användare har bolaget befunnit sig i något av en kritikstorm.

Än så länge verkar dock inte bolagets finanser ha påverkats nämnvärt av skandalen och användarna verkar heller inte fly i någon större utsträckning.

Under hela den tuffa perioden för bolaget har vd:n Mark Zuckerberg hävdat att Facebook vill göra gott och flera av uppdateringarna det senaste halvåret har handlat om att ta plattformen tillbaka till att bli mer fokuserad på vänner.

I bolagets senaste varumärkeskampanj, enligt Fast Company den största i Facebooks historia, är det just de ämnena som ligger i fokus.

I kampanjen erkänner Facebook de problem som präglat plattformen och menar att det är dags att återigen fokusera på vad plattformen tidigare kretsade kring – vänner.

Kampanjfilmen är framtagen av Facebooks inhousebyrå The Factory.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FacebookReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.