Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Facebook Offers – glassigt Magnumbränsle för Statoil

Publicerad: 22 mars 2012, 13:23

Statoils kampanj på Facebook

Foto: Facebook

Statoil har tagit del av den nya Facebook-funktionen med erbjudanden, så kallade "offers" och lyckats få riktigt god respons på sin Magnum-kampanj.


Statoils senaste Facebook-kampanj har blivit en framgång. Företaget "offer" en Magnumglass för 10 kronor (ord pris 23 kronor) och många har nappat på den billiga glassen. 2727 har delat med sig av kampanjen, 23 132 likes och 83 334 har nappat på erbjudandet, i skrivande stund.

Kampanjen har inte tagits fram av någon byrå utan Statoil har själva tagit fram den tillsammans med Facebook som nu utvecklat den tjänst de tidigare kallade för "deals" till "offers". Den nya funktionen har – enligt Susanna Edberg, webbansvarig på Statoil – mycket bättre spridning än den tidigare funktionen.

– Vår ambition är att kunna fortsätta ha erbjudanden ute på Facebook, säger Susanna Edberg till Resume.se.

Enda strulet Statoil och Facebook stött på med den nya funktionen är att en del användare inte fått sitt erbjudande via mail, men enligt Susanna Edberg så tittar Facebook på en teknisk lösning för detta.

Kampanjen ligger ute till den 2 april.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.