Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Facebook släpper nya annonsformatet internationellt

Publicerad: 26 februari 2016, 08:33

Den amerikanska kedjan Target i Facebook Canvas.

Canvas heter den nya tjänsten som Facebook har tagit fram för annonsörer. Efter en provperiod släpper de tjänsten internationellt i dag.


Ämnen i artikeln:

FacebookCasall

Tjänsten påminner om Instant Articles, men i stället för att klicka in i en redaktionell artikel kommer användaren till en kampanjsida. Facebook Canvas är en skräddarsydd annonslösning med möjligheter till en mix av videor, stillbilder, text och köpknappar.

Precis som med publiceringstjänsten Instant Articles trycker Facebook på att annonser byggda i Canvas har en mycket snabbare laddtid – att det går tio gånger snabbare att ladda dem jämfört med andra sajter i mobilen.

Enligt Facebook har personer som testat Canvas spenderat i genomsnitt 31 sekunder per annons och över 70 sekunder på de bästa. 53 procent av användarna har tittat på mer än halva Canvas-annonsen.

Casall är en av de företag i Sverige som redan har testat Facebook Canvas.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

FacebookCasall

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News