Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Facebook utökar preroll-satsningen

Publicerad: 23 April 2018, 08:24

Efter en testperiod utökar nu Facebook tillfällena då användare kommer se så kallade preroll-annonser innan en video.


Ämnen i artikeln:

FacebookReklam

Annonsformatet har sedan i inledningen av året testats på Facebooks videoplattform Watch, en plattform Facebook i sinom tid hoppas ska kunna ta upp kampen med Netflix och HBO. I dagsläget finns ett mindre utbud serier, originalinnehåll och sport på plattformen som än så länge riktar in sig på den amerikanska marknaden.

Nu utökar man antalet prerolls som visas för användarna, det skriver Facebook i en bloggpost.

"Vi har sett lovande tecken och väljer nu att utöka testerna till platser där folk söker upp videos, exempelvis i sök eller inne på en sidas tidslinje."

Preroll-annonserna kommer än så länge inte att visas i det vanliga flödet. Enligt Fidji Simo, produktchef på Facebook, lämpar sig inte formatet för flödet då folk inte aktivt söker upp innehållet.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FacebookReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.