Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Facebooks annonsverktyg - kartlägger Likes

Publicerad: 10 april 2013, 11:56

Foto: Colourbox

Sociala nätverket Facebook satsar på ett personligt annonsverktyg. Det bygger på insamlad information om användarnas intressen, baserat på kartläggning av inlägg och "likes".


Ämnen i artikeln:

Facebook

Med information om Facebook-användares intressen ska annonserna matchas med rätt målgrupp inom det sociala nätverket. Det är den nya affärsidén, skriver Wall Street Journal.

Idag planerar det sociala nätverket Facebook att släppa ett nytt verktyg för målgruppsfokuserad annonsplacering. Den ska hjälpa kunder att målanpassa annonser, som sedan riktas till en passande målgrupp inom nätverket.

Riktningen av annonserna baseras på tidigare insamlad information, som "likes" och annat som Facebook fått reda på  om sina användare.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.