Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Falck med uppföljare på prisvinnande superlimskampanj

Publicerad: 29 januari 2013, 14:28

Falck kommer med uppföljaren till sin prisvinnande kampanj för ESSVEs extrema lim. Denna gång har man inte limmat fast speglar i taket, utan en inredningspryl kopplad till 1990-talet.


Ämnen i artikeln:

Falck & CoBonnier Tidskrifter

Reklambyrån Falck & Co vann guld i Bonnier Tidskrifters reklamtävling Nya Uppslag förra året.

Vinnande  bidraget var en annons för ESSVEs extrema lim ESSTACK och budskapet  ”Det känns som en bra idé idag, sitter kvar om 50 år”.

Falck & Co kommer nu med uppföljaren på sin prisvinnande kampanj – förra året limmade man upp speglar.

Denna gång har annonsen kopplats till en film genom en QR-kod.
Här blir även mobildisplayen integrerad i bilden, vilket gör annonsen levande, enligt Falck & Co:
–  Vi ville att läsaren skulle få uppleva denna klassiker igen och att  bara visa den rätt upp och ner, kändes tråkigt. Att addera den rörliga  delen förmedlar verkligen känslan av hur det skulle vara att än i dag ha  denna pryl på väggen, säger Annki Andersson, AD Falck & Co i en  kommentar.

ESSVE:
Mattias Sebell, marknadschef
Falck &  Co:
Lennart Lundquist Projektledare
Anders Frisk Planner
Camilla Donar  Produktionsledare
Svante Heiding CD
Daniel Backman AD
Annki Andersson  AD
Angelica Lindgren Copy
Magnus Abelin Copy
Paul Mourad Web/film
Pia  Towers Original
Helén Kvarnlöf
Original Falck & Co
Musik Johan  Röhr
Retusch/repro: Bildrepro

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.